Logopedas

Logopedė Julija Petniūnaitė 

Darbo laikas:               

Pirmadienis – 8.00–12.00 val.  

Trečiadienis –  8.00–12.00 val. ir 16.00–17.00 val.

Kontaktinė informacija: 

el. p. julija.petniunaite@agluonenumokykla.lt

tel. +370 686 81 485

Logopedė Rita Stirbienė 

Darbo laikas:               

Pirmadienis–penktadienis – 13.00–13.54 val.     

Kontaktinė informacija: 

el. p. spec.pedagogas@agluonenumokykla.lt

tel. +370 699 48 707

Pagrindinis logopedo veiklos tikslas: teikti kokybišką švietimo pagalbą vaikams, turintiems kalbos, kalbėjimo ir komunikacijos sutrikimų, sudarant sąlygas sėkmingam šių vaikų ugdymui(si) mokykloje-darželyje.

Logopedo veiklos uždaviniai:

  • mokyti taisyklingai tarti garsus;
  • lavinti garsinį suvokimą;
  • lavinti smulkiąją motoriką;
  • mokyti žodžių garsinės analizės ir sintezės;
  • lavinti regimąjį bei erdvinį suvokimą;
  • turtinti bei tikslinti aktyvųjį, pasyvųjį žodyną;
  • mokyti gramatiškai taisyklingos kalbos;
  • ugdyti rišliąją kalbą;
  • matuoti mokinių pažangą ir pasiekimus;
  • taikyti mokinių įsivertinimo būdus;
  • bendrauti ir bendradarbiauti su klasių mokytojais ir mokinių tėvais (globėjais, rūpintojais). 

Logopedo funkcijos:

  • įvertina mokinių kalbos raidos ypatumus, nustato kalbos ir kitus komunikacijos sutrikimus, specialiuosius ugdymosi poreikius mokykloje;
  • siūlo skirti specialiąją pedagoginę pagalbą mokiniams, turintiems kalbos ir kitų komunikacijos sutrikimų;
  • bendradarbiauja su mokytojais, specialiųjų poreikių mokinių tėvais (globėjais, rūpintojais), kitais asmenimis, tiesiogiai dalyvaujančiais ugdymo procese;
  • sudaro individualiąsias, pogrupines ir grupines specialiųjų poreikių mokinio/mokinių kalbos ugdymo programas, jas taiko;
  • šalina specialiųjų poreikių mokinių kalbos ir kitus komunikacijos sutrikimus;
  • padeda mokytojams pritaikyti mokiniams, kuriems paskirta specialioji pedagoginė pagalba, mokomąją medžiagą ir mokymo priemones;
  • padeda mokytojams rengti mokinių, kuriems paskirta specialioji pedagoginė pagalba, ugdymo programas;
  • konsultuoja mokytojus, specialiųjų poreikių mokinių tėvus (globėjus, rūpintojus) ir kitus asmenis, tiesiogiai dalyvaujančius ugdymo procese specialiosios pedagoginės pagalbos mokiniams teikimo klausimais;
  • rengia ir naudoja specialiosios pedagoginės (logopedinės) pagalbos teikimo procese specialiąsias mokymo priemones, skirtas specialiųjų poreikių mokinių kalbos ir kitų komunikacijos sutrikimų lavinimu;
  • dalyvauja mokyklos Vaiko gerovės komisijos darbe;
  • šviečia mokyklos bendruomenę aktualiais kalbos raidos, kalbos neišlavėjimo ar sutrikimų prevencijos ir jų šalinimo, specialiosios pedagoginės pagalbos teikimo klausimais;
  • formuoja mokyklos bendruomenės ir visuomenės teigiamą požiūrį į specialiųjų poreikių mokinius.

Teikia jiems:

  • metodinę pagalbą, rekomendacijas, supažindina su naujausia specialiojo ugdymo (logopedijos) literatūra;
  • formuoja teigiamą požiūrį į individualiųjų poreikių mokinius;
  • bendradarbiauja su Klaipėdos rajono pedagogine psichologine tarnyba dėl mokinių individualiųjų poreikių įvertinimo ir rekomendacijų teikimo;
  • padeda individualiųjų poreikių mokiniams integruotis į visuomenę.