Specialusis pedagogas

Specialioji pedagogė Rita Stirbienė

Specialiojo pedagogo veiklos uždaviniai:

– atlikti mokinių pirminį vertinimą, nustatyti jų specialiuosius ugdymo(si) poreikius, juos tenkinti;

– ugdyti pagalbos gavėjų, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, socialines ir emocines kompetencijas;

– teikti metodinę pagalbą tėvams (globėjams), mokytojams;

– stebėti, fiksuoti ir analizuoti pagalbos gavėjų, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, individualią pažangą

– siekti, kad mokinys būtų ugdomas atsižvelgiant į jo specialiuosius ugdymo(si) poreikius ir gebėjimus.

Specialusis pedagogas lavina suvokimą, mąstymą, atmintį, dėmesį, formuoja vaizdinius, sąvokas, turtina žodyną, tobulina rišliosios kalbos gebėjimus. Teikia pagalbą mokiniams mokymosi veikloje. Specialiomis pratybomis rengia mokinį suvokti sudėtingesnes atskirų dalykų mokymo programos temas.

Specialiojo pedagogo funkcijos:

– ugdo mokinius individualiai, grupėse, pogrupiuose arba dirba pamokų metu;

– stebi naujai atėjusius į mokyklą mokinius;

– numato mokinių individualius poreikius, artimiausius ir tolimiausius darbo tikslus;

– tiria ir įvertina mokinius, turinčius mokymosi sunkumų, pagal mokytojų rekomendacijas;

– padeda mokiniams, turintiems kalbos ir kitų komunikacijos sutrikimų, bei individualių ugdymosi poreikių prisitaikyti, skatina ir moko tinkamo bendravimo su kitais mokiniais;

– supažindina tėvus su vaiko sutrikimais, gauna sutikimą teikti pagalbą jų vaikui, teikia metodinę pagalbą, rekomendacijas ir skatina aktyviai dalyvauti vaiko pagalbos korekcijoje (dalyvauti pratybose ir pan.);

– bendradarbiauja su klasės vadovais, mokyklos pedagogais, mokančiais vaikus, turinčius kalbos ir kitų sutrikimų.

Teikia jiems:

–  metodinę pagalbą, rekomendacijas, supažindinti su naujausia specialiojo ugdymo literatūra;

– formuoja teigiamą požiūrį į specialiųjų poreikių mokinius;

– bendradarbiauja su Klaipėdos rajono pedagogine psichologine tarnyba dėl mokinių specialiųjų poreikių įvertinimo ir rekomendacijų teikimo;

– padeda specialiųjų poreikių mokiniams integruotis į visuomenę.